One Moment With you: Del 29

Efter 10 min hade han kommit upp jag tog emot paket, och sprang direkt till Antonia för att visa henne innehållet. Jag slet upp kartongen, och där var den, en klänning jag hade sett här om dan den kostade 70 dollar så den var inte billig. Jag kollade på kortet som var i pakete, det stod "Till dig min blomma"
-Är den från Zayn? frågade Antonia mig med en osäker blick.
-Jag tror det, men jag vet inte, sa jag och ryckte på axlarna.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Antonias perspektiv
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Emma putade på läpparna och rynkade pannan och ryckte på axlarna.
-Jag älskar den! sa Emma när hon hade provat den. Emma älskaden så mycket, men det var inte precis min stil så när hon frågade mig vad jag tykte så sa jag "Nja" och Emma suckade till svar. Hon tog av sig klänningen och satte på sig hennes pyamas. Vi la oss i våra sängar som var i samma rum.
-Så, vad ska vi göra imorron? frågade jag Emma som målade sina naglar i sängen.
-Jag vet inte, sa hon och ryckte på axlarna.
-Vi kan ju äta nudlar! sa Jag och skrattade. Emma kollade på mig med sin "skräll att du säger så" blick.
-Jag vet, sa Emma och kollade på mig med ett galet glatt ansikte.
-Kan vi inte fara och kampa? fortsatte Emma säga med ett skratt.
-Ja, vad kul men, började jag säga.
-Vad? sa Emma som såg frågande på mig.
-Det kommer finnas mat där va? frågade jag med ett flin, Emma suckade än en gång och himmlade med ögonen.
-Vad konstigt att du frågar det, sa hon till mig och började skratta. Emma började ta fram något ur hennes resväska, jag försökte se vad det var men jag såg inte det.
-Vad försöker du ta fram? frågade jag nyfiket Emma.
-M-min dator, sa hon med en ansträngd röst. Jag såg att dator for upp på hennes ben samtidigt som hon satte upp håret i en knut.
-Vad ska du göra med den? sa jag skrattandes samtidigt som jag började gå till hennes säng.
-Jag tänkte informera killarna om eventet, sa hon och gjorde viftande kaninöron med händerna. ""
-Jaha, sa jag samtidigt som jag även satte upp håret till en tofs. Jag såg på datorn att Emma gick in på skype, och kollade om någon av killarna var inne. Hon satte sig på sängkanten så jag även skulle kunna sitta bredvid henne. Vi såg att Zayn var inne så hon tryckte på video chatt.
-Hallå! sa hon med en konstig röst.
-Hallå, sa Zayn tillbaka.
-Är det inte för sent för er att vara uppe? frågade han oss skämtande.Jag log och skrattade lite grand.
-Nä inte precis, sa Emma tillbaks.
-Var det något speciellt ni ville? frågade Zayn otåligt.
-Jo, vi tänkte om vi kunde fara och kampa? frågade jag Zayn med tummarna vända uppåt.
-Kampa? frågade Zayn oss osäkert. Jag skulle precis svara när...
-Ja, vi kommer! skrek Niall som precis hade kommit in i Zayns rum.
-Bra! sa jag och gjorde tummen upp återligen.
-Vi pratar om det imorrn? frågade Emma dem.
-Visst, God natt! sa Zayn som säkert var mest menat till Emma.
-Puss god natt! sa Niall som var säkert till mig. Jag vinkade hej då och gick och la mig i sängen.
-God natt! sa Emma och gjorde en släng kyss till sin dator. Jag flinade eftersom det såg ut som om hon gjorde det till sin dator och inte till Zayn. Hon stängde datorn, och sen sa hon och jag god natt till varandra och sedan somnade vi båda.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zayns perspektiv
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vaknade av att Niall kom in i mitt rum, och ruskade på mig.
-Vi ska fara på en timme! sa Niall till mig och gick sen ut ur mitt rum. Jag vände på mig och kollade vad klockan var på min mobil 09:23, jag brukade aldrig vakna så här tidigt så länge det inte var en arbetsdag. Jag steg upp tog på mig mina kläder, och gick ut ur mitt rum för att äta frukost. När jag kom ut ur mitt rum så stod Antonia och Emma där med stora svarta väskor. Emma hade ett jeans shorts och en tjocktröja som var grå med den amerikanska flaggan på. Antonia hade på sig ett par mjukis byxor och en grön tröja.
-Är du klar? frågade Emma mig med ett gäsp.
-Snart, är du trött? frågade jag Emma som såg helt slut ut.
-Ja om du bara kunde veta, sa Emma och la sig i soffan. Antonia satt sig i soffan med Emmas ben på henne, och hon såg väldigt pigg ut gemfört med Emma. Jag gick till köket för att ta något att äta, jag gjorde en smörgås och tog ett glas med mjölk och satte mig i den andra soffan för att äta. Alla verkade vara klara förutom jag.
-Ni vet det här kommer ta ett tag jag har inte ens pakat mina saker, sa jag och kollade på Louis som hade satt sig bredvid mig.
-Nja, inte så länge, vi har redan pakat dina saker, sa Niall som kom in i rummet med en väska.
-Jaha, sa jag och åt upp det sista. Emma satte sig upp i soffan och sa något till Antonia på svenska som fick Antonia att skratta.
-Ni vet att det är väldigt irriterande när ni pratar svenska? sa jag och kollade på dom båda tjejerna.
-Ledsen, men ibland så får ni inte veta allt vi säger, sa Emma och kollade på mig med ett leende.
-Så ni har hemligheter? frågade Niall tjejerna sen.
-Ja, det har väll alla, svarade Antonia på hans fråga. Vi tog våra saker och for med taxin till den närmsta skogen som var 30 mil från lägenheten, så Emma hann sova ut lutad mot min axel. Antonia och Harry hade också somnat i taxin men resten var vakna.
-Ska vi göra nått med dem? frågade Louis med en lömsk blick.
-Nja, vi ska kanske inte reta upp någon i onödan nu när vi ska sova i samma tält, sa jag med blicken fortfarande på den sovande Emma.
-Tråkmåns, sa Louis och lade armarna i kors.
-Nä, Zayn har nog rätt sa Liam. Jag kollade på Niall som hade somnat efter vår lilla pratstund, jag kände också för att sova men jag ville inte flytta på Emma som fortfarande sov. Antonia låg och lutande sig mot Nialls axel och Niall lutade sig mot Antonias huvud. De var så lika att det inte var sant, jag log när jag tänkte på tanken. Och då kollade Liam på mig som "vad är det?". Resan fortsatte och tillslut hade även jag somnat. Jag vaknade med att någon kysste mig på kinden...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tack så mycket för idéen, vi uppskattar alla nya idéer vi får! :)
Emma & Antonia
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0