One Moment With you:Del 23

-Du Niall, sa jag med en allvarlig röst.
-Ja? sa Niall och såg frågande på mig.
-Om du någonsin skulle göra så här mot Antonia så skulle du inte få se morgondagen, sa jag med en allvarlig röst och jag kollade honom rakt i ögonen. Jag kollade lite snett på Antonia som gapade, och sen kollade jag på Niall igen.
-Förstår du? frågade jag hot fullt.
-Ja jag förstår, sa han lugnt.
-A-L-D-R-I-G, stavade jag till honom.
-Aldrig, sa han och nickade mot mig som "Jag fattar" Han gick ut genom dörren, och direkt när han hade stängt den så började mina tårar rinna igen. Men den här gången så for det bara några tårar, jag försökte ta djupa andetag för att lugna ner mig själv. Jag satte mig med fötterna på soffan riktade mot Antonia.
-Jag är ledsen för att han sa det där till dig du vet Andersen, sa jag samtidigt som jag torkade bort en tår.
-Ää, det gör inge, sa Antonia och log.
-Vill du veta vad han sa? frågade jag och tog ett chips från påsen som Antonia hade haft med sig.
-Ja! vad sa han! skrek Antonia nästan av förväntan.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Nialls perspektiv
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
När jag stängde dörren kunde jag bara tänka på en sak,hur hände det här.Allt var så perfect och ändå förstördes det hela på bara några sekunder.Jag saknade redan att ha dom i lägenheten.Så fort jag kom innan för dörren så mötes jag av massa blickar,men ingen av dom var Zayns.Hans dörr var stängd och dom andra tre killarna sat i sofan.
-Vad hände?Kunde du förklara?,frågade Louis,men jag bara skakade på huvudet.Louis förväntansfulla ansikte gick tillbaka till besvikelse.
-Vad ska vi göra?sa Harry dystert."Det hela var ett misstag ju" forsatte han tyst.
-Vi kanske kan prata med Antonia,hon vet kanske vad vi ska göra?frågade Liam.
-Kanske,sa jag och flinade.Antonias planer brukade inte funka för dom var allt för galna,det var Emma som hade hjärnan.Kanske lite elakt sagt,men det var ju sanningen.
-Jag kan försöka senare när hon har lugnat ner sig?frågade jag.
-Ring henne vi måste reda ut det här innan både Emma och Zayn blir grott människor,sa Louis och gjorde en galen min.Jag skrattade lite smått,men gjorde som han sa.Jag plockade upp mobilen och ringde Antonia som svarade direkt.
-Jag hörde det där,ropade Zayn från sitt rum
-Hej Niall,sa hon i sin vanliga glada bebis röst.Jag log för mig själv.
-Hej,du jag undrade om du kunde komma hit?sa jag och tittade upp i taket.
-Visst,där om 5 min,sa hon.
-Ok,bra.....,sa jag.
-Visst hejdå då,sa hon
-Vänta jag glömde en sak,sa jag innan hon la på.
-Hm,vadå?frågade hon i sin vanliga förvånade ton.
-Älska dig,jag tittade fortfarande upp i taket för att undvina killarnas flinande minner.
-Älska dig me,sa hon innan hon la på.
-Så kommer hon?,frågade Liam
-Jo om typ 5 min,sa jag och tittade på mobilen.Bakgrunden var på oss alla när vi hade varit på stranden.
-Jaha,hur får vi ut grott människan?sa Louis skämtade och vi tittade på Zayns dörr.
-Jag hörde det där igen,ropade Zayn från sitt rum igen.
Efter en stund öppnades yttedörren och Antonia kom in.Hennes ena axel var blöt genom tröjan,måste vara efter Emma.
-Äntligen,pustade Liam."Någon måste laga våran mat"skojade han och äntligen såg jag Antonias leende igen.
-Kan ni inte komma tillbaka?frågade jag och tittade ner på henne.
-Jag gör gärna det,men jag kan inte lämna Emma själv,sa hon och tittade tillbaka upp med en ängslig blick.
-Snälla,sa jag och gjorde hundvalps ögon.
-Ja,ska tänka på det ok?sa hon och skrattade.
-Good Enough,sa jag innan jag krama henne.
Vi gick över till dom andra killarna.
-Är tutteduvorna klara?sa Louis och flinade.
-Ja,ja vad ville ni då?sa Antonia och räckte ut tungan.
-Vi måste först få ut grott människan,sa Harry och pekade på Zayns dörr.
-Jag hörde det där för tredje gången,ropade Zayn från sitt rum plötsligt.
-Har han supper hörsel eller,sa Niall och skrattade.
-Jag har en idee,sa Antonia plötsligt."När är nästa gång ni har konsär?"frågade hon oss.
-I övermon är den sista innan vi åker på tuneer i Usa,sa Harry.
-Åker ni?Antonia tittade förvirrat på mig och jag märker att hennes ängslighet blir mer som sårad.
-Jag tänkte berätta för dig,men sen hände det så mycket.....började jag.
-Det är ok,sa hon och log varm.
-Jo,ideen var att ni skulle följa med ju....började Liam och jag tittade på honom överaskad.
-Verkligen får dom?sa jag överlyckligt.
-Ja,sa Harry och log.
-Det är bara grottmänniskorna kvar då,sa jag och log mott Antonia som skrattade.
-Alvarligt jag kan höra er,ropade Zayn.
-Japp,supper hörsel,sa jag och Antonia ryckte på axlarna samtidigt som hon flinade.
-Ja,här är min plan.......
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Den här gick lite snabbare att skriva,enjoy!
Emma & Antonia
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0