One Moment With you: Del 30

-Nja, vi ska kanske inte reta upp någon i onödan nu när vi ska sova i samma tält, sa jag med blicken fortfarande på den sovande Emma.
-Tråkmåns, sa Louis och lade armarna i kors.
-Nä, Zayn har nog rätt sa Liam. Jag kollade på Niall som hade somnat efter vår lilla pratstund, jag kände också för att sova men jag ville inte flytta på Emma som fortfarande sov. Antonia låg och lutande sig mot Nialls axel och Niall lutade sig mot Antonias huvud. De var så lika att det inte var sant, jag log när jag tänkte på tanken. Och då kollade Liam på mig som "vad är det?". Resan fortsatte och tillslut hade även jag somnat. Jag vaknade med att någon kysste mig på kinden...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zayns perspektiv
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
...Jag vände mig om mot dörren och där var hon Emma.
-Kom nu sömntuta, sa Emma och sprang iväg från bilen. Jag sträkte på mig, och kollade mig omkring. Ingen var kvar i bilen bara jag, jag gick ut ur bilen och där stod allihopa. Emma och Antonia försökte få upp ett tält, medan de andra bara satt bredvid och kollade på. Emma svor flera gånger på svenska, när tältet rasade ihop gång på gång. Killarna bara flinade, och Antonia skrattade men Emma gav henne en ond blick så hon slutade. Emma kastade tältet åt sidan och suckade sedan satte hon sig på en stubbe men hon ramlade. Jag sprang fram till stubben för att fråga hur det gick, Antonia slutade andas och sprang också fram till henne. Emma satte sig upp och började skratta. Vi alla lättade på andetagen och jag drog upp henne med ett leende på läpparna.
-Behöver ni hjälp? frågade jag retsamt medan jag puttade tältet med min fot.
-Ja, mycket! sa Emma till mig och nickade med huvudet. Jag hjälpte till att få upp tältet och tillslut så fick vi upp det.
-Så nu är det klart! sa jag och satte mig ner för att dricka vatten.
-Mmm, Zayn, sa Liam försiktigt.
-Ja, vad är det?, sa jag efter att jag drukit en klunk med vatten.
-Det är ett tält kvar, vi ryms ju inte i bara ett! sa Louis med ett skratt. Jag suckade, det hade varit en pina att få upp det här tältet och nu ska vi sätta upp ett till?!
-Det kan ju ni sätta upp så kollar Antonia och jag efter något ätbart i väskan, sa Emma och gav tältsakerna till Harry som satt ner på marken. Louis, Harry och Liam ställde sig upp och började försöka få upp tältet. Jag såg att Antonia och Emma hade börjat gå till bilen och hämta sakerna som var kvar där. Jag och Niall började också gå efter dom till bilen.
-Så hur ska vi sova? frågade Emma och kollade bak på oss.
-Jag vet inte, sa jag lugnt och kollade frågande på Niall.
-Om jag, du, Emma och Antonia sover i ett tält så kan de andra sova i det andra? frågade Niall oss alla tre.
-Ja, det blir bra! sa Antonia glatt. Vi började hjälpa Emma och Antonia att packa ut grejerna och Antonia och Niall började gå mot tälten med några väskor. Emma fortsatte packa ut saker ur bilen utan att säga någonting. Jag kysste henne på kinden och hon stelnade till och kollade på mig.
-Vad var det för? frågade hon mig med en frågande blick.
-Ja, jag tänkte att det borde vara jämt, sa jag och såg in i hennes ögon, hennes kinder blev rosa röda av rådnad. Jag började tänka på den härliga kyssen jag fick i bilen och även jag kände hur varma mina kinder blev.
-Ska vi bära något mer? sa Niall plösligt som stod nu bakom oss med hans arm runt Antonias midja.
-Ja du kan bära de här, sa jag och gav Niall två väskor. Dom var just på väg att gå när Emma sa ”Vänta” hon började gräva i en väska och tog fram en påse med godis som hon sen räckte till Niall och Antonia.
-Jippi godis! skrek Antonia glatt. Dom gick och man hörde en massa prassel från påsen. Jag log mot  
Emma som halv skrattade. Jag gav henne en kyss på munnen, det var ingen vanlig kyss utan en kärleksfull passionerad kyss. Jag tog tag i henne och drog henne närmare mig, sedan släppte jag henne och hon gav mig en lätt kyss på munnen och viskade i mitt öra: ”Jag älskar dig” Vi gick hand i hand tillbaka till tälten och jag kollade på Emma som såg ut som världens lyckligaste tjej. Hennes leende fick mig att känna mig varm inombords, jag är glad att jag kan ge henne den sorts glädje som hon har i sitt leende. Vi satte oss bredvid varandra på varsin stol, Emma gjorde upp en eld som vi kunde värma oss vid.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nialls perspektiv
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Antonia satt i min famn vid läger elden, Emma var riktigt bra på att göra upp eld jag trodde att hon var mer en stats-människa.
-Vars har du lärt dig att göra eld? frågade Zayn Emma nyfiket.
-Hemma, jag gjorde upp eld hos min pappa när jag var liten, sa Emma och log lite smått.
-Ja, Emma är helt galen i eld! sa Antonia skämtande.
-Jag trodde du var mer en stats-människa? frågade jag osäkert eftersom jag var rädd att hon skulle ta illa upp.
-Ja, det är det många som tror, men Antonia när hon träffade mig så trodde hon att jag var ett emo, sa Emma och kollade på Antonia som hade börjat fnittra.
-Men du hade ju svart hår och såg helt deppig ut! sa Antonia försvarande.
-Jag skulle inte kunna tänka Emma som ett emo, sa Liam med en suck och sen ryste han till.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hemskt ledsen för att jag inte la ut ett inlägg igår! Men min vecka är slut nu och Antonia är tillbaka men jag själv ska bort på måndag så jag hoppas hon gör ett bättre jobb en mig ;)
Good Luck Antonia! <3
Emma & Antonia
 


 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0