One Moment With you: Del 33

Vi satt där en stund i tysnaden, det kändes skönt något med hennes röst fick mig att fyllas med glädje istället för oro. Någon kikade ut ur tältet det var antonia.
-Ska ni inte komma och sova? frågade Antonia trött. Emma flinade åt henne och nickade.
-Vi kommer, försäkrade jag Antonia. Jag gick med Emma in i tältet fortfarande under filten, med henne jag la mig ner i tältet och även hon. Jag höll om henne om hennes midja, hon vände sig om och gav mig en passionerad kyss sen sa hon "Good night" jag höll om henne en en gång och sen somnade vi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nialls perspektiv
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Jag hörde rösterna utanför och Antonia ställde sig på sina armbågar och chisade med ögonen.Hon sa något till Emma som satt ute,klockan kunde inte vara så mycket,hon la sig ner igen och jag la armarna runt hennes midja igen.Vi sov ett bra tag efter en stund hörde jag ett lätte som lät som bilen som lämnade stället vi tältade på.Jag tittade ut och en man stod utanför och verkade ha en ganska agresiv konversation med Zayn jag såg på hans kamera,han måste vara en av paparazzina.Det var bara sorligt att dom inte kunde låta oss vara ifred.Jag stälde mig försiktigt upp och försökte att inte väcka antonia som sov så djupt,inte äns Emma skulle kunna väcka henne.Hon sov som en sten. Jag drog på mig skorna och gick ut,jag gäspade lätt och gick fram till Zayn och mannen.
-Vad händer?frågade jag sömningt.
-Vi har ett litet problem,svarade Zayn lite surt."Det verkar som omvärlden inte tycker att Antonia passar in i våran grupp".Mannen fnös lite lätt och ryckte på axlarna.Zayn tittade ner i marken och försökte att lugna ner sig.
-Va mena du?fråga jag igen men lite arg nu.
-Tillåt mig att presentera mig,jag är Quintavius Lumpkin at youre service,utbrast och buggade och någon bakom mig.Antonia var vaken hon stod i sin one piece och gäspade,så fort vi hörde namnet så utbytte vi blickar och försökte hålla oss för skratt.Han hostade lite lätt för att få min uppmärksamhet.
-Din manager hyrde mig för att sprida ett rykte om din "riktigt" flickvän,fortsatte han.
 Jag spärrade upp ögonen och tittade på honom,just när jag tänkte hoppa på honom kommer Liam ut och ta tag i mig innan jag når fram till honom,men han ger mig bara ett flin och går fram till Antonia.
-Rör du henne....började jag.
-Så?Vadå hoppa på mig,du skulle vara över alla tidningarna imorgon då,fortsatte Quintavius med ett ondskefullt leende.
-Vad är det som händer?frågade Antonia åter igen och gnuggade ögonen och tittade på mannen framför henne i en blandning av förvirran och orolighet.Jag gick fram till henne och kramade om henne.
-Inget som du behöver oroa dig över,viskade jag i hennes öra.Hon kramade tillbaka.
-Jag ska bli biff,sa hon tyst och jag började garva högt.Liam tittade på oss och han och Zayn bytte blickar som såg ut som what-the-heck? blickar och Zayn bara ryckte på axlarna.Mr.Lumkin fnös åter igen.
-Vi börja imorgon,jag kommer vara på dig som en vårta och ser jag dig göra något söt med din lilla flickvän klipper jag ut hennes ansikte och sätter in din "riktigta" flickväns ansikte,avslutade han innan han gick.Jag kokade igen och Antonia drog mig i armen.Jag såg ner på henne.
-Jag ska skydda dig,sa hon och vissade hennes låtsas muskler på armarna.Jag skrattade men börjde mig ner och kysste henne på näsan.Hon rodnade lite smått men log sedan.
-Är ni klara,sa Liam med ett flin.
-Varför händer det här?frågade jag lite arg.
-Vi vet inte,men jag tror inte det kommer sluta bra...suckade Zayn.Harry kom ut och tittade runt.
-Varför ser alla ut som dom har sålt smör men tappat pengarna?sa han med sin morgon röst.
-Vi berätta senare,okey?sa jag och log fortfarande mot Antonia som hade somnat stående.Emma smyger upp bredvid henne och jag ger henne en blick som vad-tänker-du-göra? blick och hon höll ett finger för munnen för att jag ska vara tyst.Hon drar på en låt som är visst på svenska för jag känner inte igen den.Antonia rycker till och börja skratta med Emma,tillsammans mimmar dom till låten och sjunger på svenska.Det låter så annorlunda än engelska så jag har svårt att hålla mig för skratt.Jag håller i mobilen och tittar på den konstiga videon på några killar och fickor som sjunger och flummar sig.Så ser jag Emma och Antonia som är helt galna och mimmar med och kan dansen.
 
              
 
Emma håller i en dryck som står power king.
-Låter du henne dricka energi dryck?utbrast jag skrattande och tittar på Emma som ger drycken till Antonia.
-Varför inte?sa hon och flinade."Hon blir jätte trött och flummig.Jag gick över och tog drycken och smakade lite på den.
-Blir hon trött av den här?sa jag med en ironisk blick.
-Ja,skrattade Emma,hon skrattade så mycket att hon stod dubbel vikt.Antonia blev trött och somnade i min famn igen.Vi la henne på en filt och vi andra började packa ihop sinna saker.Jag hjälpte till och höll ett öga på Antonia.När hon väll vaknade så var vi alla färdiga,eftersom hon sov hela tiden så fick vi henne att gå med på att göra köttbullar till oss alla när vi kom hem.Emma gav henne en gryta med nuddlar,jag hade smakat lite och dom var ganska stärka,Zayn tyckte det var mindre än milt.Antonia älskade det och slurkade alltihopa av det.
-Ni är så lika,skojade Louis som lastade in saker i bilen,vi stod bakom bilen och lastade in saker.
-Vad mena du,sa jag tittade på honom.
-Ja,men jag vet hur mycket du bryr dig om henne,sa han och knuffade mig lite på skoj.
-S-såklart,sa jag och flinade.Jag lutade mig mot bilen och betraktade Antonia och Emma som flängde runt och kiklade varandra.
-Vad tror du kommer hända i framtiden?frågade jag och betraktade dom,jag flinade lite svagt.
-Det enda som kommer hända är det som du tillåter ska hända,sa Louis med en självsäker röst.
-Jag ville inte att hon skulle bli inblandad i allt deta,suckade jag vidare och tittade på Louis,jag korsade armana över bröstkorgen och koncentrerade på en lösning över morgondagen.
-Det som är gjort är gjort,men du vad som hände det som du bryr digär viktigast,fortsatte han.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad tyckte ni?
Jag har varit VÄLDIGT slarvig dom senaste dagarna och inte skrivit ALLS.Jag ber hämskt mycket om ursäkte.Jag har en supper bra idee nu och det kommer bli grymt spännande framöver,kom med lite av era egna ideer också.Vi vill gärna höra,tack!
Emma & Antonia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0